Video van Invisible Children breekt alle virale records, verspreiding op Google+ gevisualiseerd

Joseph Kony verovert het internet (en Google+)

14 maart 2012 - Gisteren meldde onderzoeksbureau Visible Measures dat "Kony 2012", de video van non-profit organisatie Invisible Children, de meest virale campagnevideo uit de geschiedenis van het internet is geworden. De video is inmiddels al meer dan 100 miljoen keer bekeken. Met de nieuwe Google+ Echo functie (in andere landen Google+ Ripple geheten) kun je nu in de detail de verspreiding op het sociale netwerk van Google bekijken: het zogenoemde Echo-effect.

Als graadmeter neemt het onderzoek de snelheid waarmee de video de 100 miljoen views behaalt. Kony 2012 zou dit in 6 dagen hebben behaald; 3 dagen sneller dan nummer twee Susan Boyle met haar deelname aan Britain's Got Talent en 12 dagen sneller dan Lady Gaga's Bad Romance (inmiddels 900 miljoen keer bekeken). Volgens Mashable zou Visible Measures ook de oorspronkelijke video op Vimeo meenemen in hun analyse. De date stamp op Vimeo is echter twee weker eerder dan de startdatum waar de onderzoeker van Visual Measures vanuit gaat. Hoe dan ook, op Google+ kun je in detail bekijken hoe en door wie de video is verspreid over het sociale netwerk. Klik en ontdek hier. Hieronder de video die zoveel stof heeft doen opwaaien.

KONY 2012 from INVISIBLE CHILDREN on Vimeo.


blog comments powered by Disqus
--> --> -->