Telegraaf.nl start rechtszaak tegen relatie.nl van datingmiljonair
Relatie.nl mag nog niet gestart wordenOpvallende ontwikkelingen rondom de nieuwe datingsite relatie.nl van datingmiljonair Chris van Tuijl. Van Tuijl was eerder oprichter van het zeer succesvolle relatieplanet.nl dat hij verkocht aan Telegraaf Media Groep (TMG). Met de website relatie.nl wil hij een comeback maken. Maar TMG is helemaal niet blij met de stap van de datingmiljonair en eist dat hij per direct zijn activiteiten met relatie.nl staakt, zo laat van Tuijl aan ons weten.
|
Van Tuijl schrijft ons (en laat dit ook op zijn Facebook profiel weten): De krant van wakker Nederland heeft zich namens haar advocaat gemeld. Telegraaf is van mening dat de activiteiten van Relatie.nl gestaakt moeten worden omdat het concurrentiebeding pas op 8 oktober 2011 zou aflopen. Zij vordert nu 25.000 per dag zolang de activiteiten niet gestaakt zullen zijn. Zou dan tot vandaag 450.000 euro zijn. Wij beraden ons met een kopje koffie. Wij zijn uiteraard van mening dat er sinds 1/1/2011 geen concurrentiebeding meer is en Relatie.nl juist handelt. Zie ook ons interview met Chris van Tuijl over relatie.nl. Hij stelt dat de huidige datingsites nauwelijks innovatie toepassen. Met relatie.nl wil hij daar verandering in aanbrengen. Op zijn site, die officieel in april moet lanceren, is bijvoorbeeld het toevoegen van een foto verplicht. Wordt gegarandeerd vervolgd.
|
|
| Tweet |
| Volg hyped.nl via: |
|
|
|










Reacties
Aanvulling op bericht hieronder:
Ik zag dat de laatse url in mijn verhaaltje niet werkt, zit een puntje in de url.... dit is de goede
http://lararcoiris.no.sapo.pt/
Gr Chris (relatie.nl)
Chris, 27 januari 2011
Aan allen,
Ik wil graag even persoonlijk reageren gezien de reacties hier. Zal even achtergrond schetsen. Mijn vriendin is Portugees en via Facebook in contact gekomen met een Portugese vrijwilliger (http://www.facebook.com/vitor.barata)
Deze man zet zich al jaren in voor dit weeshuis. Hij is leraar in het weeshuis. ( in Mozambique spreekt men overigens Portugees).
In eerste instantie wilde mijn vriendin een kind financieel adopteren, dat kan al vanaf 25 euro per maand. Daarmee hebben de kinderen medicijnen , eten, scholing en onderdak. Naarmate het contact met deze vrijwilliger intenser werd, telefoon gesprekken e.d, en wij uiteindelijk de lijst met kindertjes ontvingen stond her voor ons vast. Het is niet mogelijk een kind te kiezen en toen ontstond het idee dat wij structureel iets voor dit weeshuis willen doen.
Wij hebben in het verleden veel aan andere projecten gegeven maar de frustratie is altijd dat je niet weet of het geld aankomt en wat ermee gedaan wordt. En vaak komt slechts een paar % van het geld bij de hulp behoefenden aan.
Mijn vriendin Carla gaat nu op 10/2 naar Mozambique om daar ter plekke te gaan helpen, en structurele langdurige hulp vanuit Nederland te bespreken.
Wijzelf hebben besloten het weeshuis wat al jaren niet af is gebouwd (geen deuren , ramen , sanitair, etc) af te willen bouwen. Verder hebben de kinderen geen goede kleren etc. De dozen staan hier tot het plafond om verscheept te worden
. Dat is persoonlijk.
Ikzelf heb het idee geopperd met Relatie.nl nog meer hulp te bieden. Voor elk persoon die gratis inschrijft zullen wij een bepaald bedrag aan dit doel doneren. Dit kost degene die zich inschrijft niets. We zullen mensen op gaan roepen een kind te adopteren. Dat kun je wel of niet doen/willen. Bewustwording willen wij graag bewerkstelligen voor deze kinderen.
Ik hoop dat jullie begrijpen dat Relatie.nl dus niet over de ruggen van deze kindertjes geld wil verdienen maar dat wij dit doen uit liefde voor deze kinderen en de vrijwilligers die zich in Mozambique dagelijks inzetten voor deze kinderen.
Zij krijgen daar geen geld voor. De vrijwilligers hebben vanuit de overheid een heel klein salaris omdat zij leraar zijn en lesgeven aan de weeskinderen en offeren het grootse deel van dit salaris op aan die kinderen, voor medicijnen en eten.
Naast dat wij persoonlijk structureel hulp bieden zien wij Relatie.nl als een middel om nog meer te doen voor dit weeshuis.
Hier is de site van het weeshuis: http://lararcoiris.no.sapo.pt/.
Bij Relatie.nl zijn we bezig een Nederlandse variant te maken van de website, die uiteraard vanaf Relatie.nl bereikbaar zal zijn, opdat iedereen kan lezen wat ik hier in het kort heb geprobeerd te vertellen.
Vr Gr,
Chris van Tuijl (relatie.nl)
Chris, 27 januari 2011
@DatisKevin Dat is inderdaad jammerlijk genoeg aan de orde van de dag. Het spreekwoord de een zijn dood is de ander zijn brood komt dan altijd in mij op. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar als je er zo te koop mee loopt fronsen mij toch de wenkbrauwen. Dat bedoel ik met ethiek. Als je geld te besteden hebt en je voelt je geroepen om iets voor de medemens te doen juich ik dat toe. Hier wordt gesteld: ‘als je lid wordt dan...’ Als je dan toch aandacht wilt vragen, voor in dit geval een weeshuis, zet er dan neer dat je als bedrijf dit ondersteunt. Punt. Wat mij ook steekt is dat er verder totaal geen info is te vinden is over het hoe en wat van het project. Wat is precies de bedoeling? Waar gaan die centen heen? Wat wordt er mee gedaan? Ik heb goed gekeken, maar ik wordt er op de site niks wijzer van en kan voorlopig daarmee alleen concluderen dat er op het gemoed van eventuele leden wordt gespeeld. Misschien moeten ze het woord transparantie eens opzoeken in de Dikke van Dale.
Johan, 27 januari 2011
@Johan
Er is niet één instantie waarbij geen geld verdiend wordt over de ruggen van arme of zielige mensen/kinderen. Overal verdienen topmensen bákken met geld. Geld uit de collectebus wel te verstaan.
@DatisKevin, 27 januari 2011
Over die innovatie. Hoort daar het volgende ook bij? “Relatie.nl helpt actief de weeskinderen uit Invinha te Mozambique. Door lid te worden van Relatie.nl help jij automatisch mee!” Op zijn Facebook staat het 1 en ander over het opzetten van een weeshuis oid en ik twijfel niet over goede bedoelingen en zijn dit soort initiatieven over het algemeen te prijzen, maar om hier mee zieltjes te winnen voor een commercieel bedrijf? Geld verdienen over de rug van weeskinderen, ik krijg er toch een rare smaak van in mijn mond. Ik heb er geen verstand van, maar dat zal waarschijnlijk belastingtechnisch wel weer interessant zijn. Ethisch gezien vindt ik dit ook lastig verhaal. Als je zo zwemt in het geld dan ram je toch in een mum van tijd een weeshuis uit de grond? Als ik het verkeerd zie hoor ik het graag.
Johan, 27 januari 2011
Marcel; wat je zegt klopt niet. google is een merknaam. Als je dat gebruikt in je adres dan maak je idd inbreuk op de rechtten van google. Relatie is een algemene term waarop geen merkrecht is te vestigen aangezien dit een algemeen gebruikte term is. Dus relatie kan nooit inbreuk maken op relatieplanet
Natuurlijk is Relatieplanet een merknaam
en Marktplaats en KPN ed. Relatie.nl is
een niet geregistreerd merk en er word
wel degelijk inbreuk gemaakt op het
merk RelatiePlanet.nl door Relatie.nl
door deze naam af te korten voor een
datingsite. Googledatingsite mag ook
niet dat is hetzelfde verhaal over inbreuk
op merknamen door de eigenaar van
de domeinnaam Relatie.nl
Rechtzaak dus tegen Relatie.nl lol
marcel van der werf, 27 januari 2011
Mmm, trouwens. Patenten op woorden zijn gewoon mogelijk.
Facebook heeft een patent op ‘Face’, en Yves Gijrath heeft een patent op ‘Miljonair’.
@DatisKevin, 27 januari 2011
Matching is een geregistreerd merk van de
eigenaar van Matching.nl kan ik jou bevestigen. E-Matching heeft daar geen
rechten op. Het merk is vastgelegd.
De eigenaar van Relatie heeft geen recht
om het merk te voeren en maakt inbreuk
op Relatieplanet.nl Opzettelijk. Hij heeft
al miljoenen verdiend en dan wil hij
Relatieplanet.nl en de Telegraaf ook nog
eens aanvallen op een geregistreerd
merk net als GOOGLE.nl en GOOGLEDATINGSITE.nl een conflict hadden
over de merkrechten. Googledatingsite.nl
heeft alle activiteiten gestaakt en heet nu
Matching.nl met dezelfde leden
Relatie.nl is een duidelijke inbreuk op
Relatieplanet.nl met miljoen leden.
Ik denk dat chris een originelere naam moet bedenken dan relatie.nl waar hij geen merk
van heeft vastgelegd en relatieplanet.nl
wel.
de concurrentie is moordend op internet
marcel van der werf, 27 januari 2011
Een rechter bepaalt of het er teveel op lijkt of niet. Zoals ik het nu beoordeel, vindt ik dat TMG aardig in zijn recht staat.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de verkoper binnen het concurrentie-beding een nieuw product initialiseert, dat per slot van rekening wel erg veel lijkt op hetgeen dat TMG gekocht heeft.
@DatisKevin, 27 januari 2011
Wat een slechte vergelijking zeg. Het woord ‘relatie’ is toch veel generieker dan het woord ‘google’, wat bovendien gepatenteerd is.
Kijk jij zelf wel uit dat je niet aangeklaagd wordt door e-matching.nl
R. Tolenaar, 27 januari 2011
Marcel; wat je zegt klopt niet. google is een merknaam. Als je dat gebruikt in je adres dan maak je idd inbreuk op de rechtten van google. Relatie is een algemene term waarop geen merkrecht is te vestigen aangezien dit een algemeen gebruikte term is. Dus relatie kan nooit inbreuk maken op relatieplanet
Peter, 27 januari 2011
Relatie.nl is een inbreuk op het merk relatieplanet.nl net als googledatingsite.nl
een inbreuk was op het merk Google
aldus de advocaten van Google.
Ik denk dat chris een juridisch probleem heeft met de Telegraaf media Group door bijna exact dezelfde naam te gebruiken.
Had hij bijvoorbeeld Matching.nl gekocht
dan heeft hij geen problemen met inbreuk
op het merk Relatieplanet.nl
Hier is dus meer aan de hand dan een
simpele startup van een paar euro
kosten voor registratie van een domein
gelijkend op merk relatieplanet
marcel van der werf, 27 januari 2011
Ik ben erg benieuwd dat relatie.nl ons gaat brengen aan innovativiteit. Het lijkt me dat Chris meer in zijn mars heeft dan de gemiddelde datingsite startup.
Een rechtszaak lijkt me ongeacht de uitkomst voor beide partijen gratis promotie.
Jammer dat het design van relatie.nl zoveel lijkt op de huisstijl van RP.
Innovatief van relatie.nl is nu iig al dat je aan kunt geven wie er wel en niet contact met je op mag nemen. Iets wat op andere grote datingsites volgens mij nog niet mogelijk is en m.i. een groot manco is.
Rutger Tolenaar
Datingwebsites.nl/
R. Tolenaar, 27 januari 2011
wat is de toegevoegde waarde van een
lege website als relatie.nl als er honderd
datingsites bestaan met het thema snel
geld verdienen op internet. waarom zullen
de mensen van een volle website als
relatieplanet.nl opeens gaan kiezen voor
relatie.nl met weinig leden, relatie.nl is
gewoon de zoveelste website op internet
met een leuke naam. maar je hebt ook
dating.nl en dat is ook geen hoogvlieger
kenner, 26 januari 2011
Echte innovatieve datingwebsite?
Komt eraan, ik zal hyped vanzelf wel inlichten.
Michal, 26 januari 2011
Weet zeker dat Telegraaf peentjes zweet. Een site als Relatieplanet neerzetten, uitbouwen, en succesvol maken is niet iets wat je zomaar even doet. Met Relatie.nl zie ik een geduchte concurrent in de dating markt komen.
Anneke, 26 januari 2011
beste Blytes
ik wil jullie wel hosten in een beveiligde
omgeving tegen betaling
marcel van der werf
Marcel, 26 januari 2011
Wellicht dat relatie.nl moet samenwerken met Blytes! Gezichtsherkenning, dat is pas innovatie, zeker in combinatie met daten.
Ach mensen toch, wat een media hype allemaal weer. Op deze manier aandacht krijgen voor je onderneming is m.i. treurenswaardig.
Leonard Wolters, 26 januari 2011
Hahaha inderdaad Marcel. Zelfs al had hij de onderneming op naam van een vriend gedaan, dan had hij geen gezeur van TMG gehad. Daarom vraag ik mij af waarom Van Tuijl het per se op deze manier doet..
@DatisKevin, 26 januari 2011
Beste chris. de telegraaf kan mij niets maken
mail mij maar even over samenwerking
met matching.nl
of overname van relatie.nl
Marcel, 26 januari 2011
Wat een kinderachtige actie. De innovatie wordt helemaal niet goed beschreven, en van Tuijl gebruikt haast dezelfde huisstijl als relatieplanet.nl.
Nee, lekker innovatief inderdaad Tim.
@DatisKevin, 26 januari 2011
Als voormalig medewerker van Meetic, kan ik meedelen dat het verplicht maken van een foto inderdaad innovatie is. Dat is iets waar werkelijk elke week over vergaderd wordt en vrijwel niemand bij grote datingsites durft het aan, omdat het leden kost. Ik neem wel aan dat er meer innovatie is dan alleen dit, trouwens.
Robin, 26 januari 2011
"Hij stelt dat de huidige datingsites nauwelijks innovatie toepassen. [...] Op zijn site is bijvoorbeeld het toevoegen van een foto verplicht. “
Nou nou… wat een innovatie…
Tim, 26 januari 2011
Reageer
Reageren is niet mogelijk op dit bericht.